Een geautomatiseerde webwinkel

Als er naar de cijfers van het CBS wordt gekeken neemt het aantal online aankopen sterk toe. De laatste jaren zijn er steeds meer mensen die online aankopen verrichten en dit komt door een aantal punten. Als een product in een fysieke winkel wordt gekocht moet je van te voren kilometers afleggen en dit kost veel tijd en geld. De situatie kan afspelen dat je kilometers heb afgelegd en bij aankomst is het product niet op voorraad of in de juiste maat. Het verrichten van aankopen in webwinkels gaat een stuk sneller en makkelijker en daarom is het ook niet vreemd dat het online aankopen sterk aan het toenemen is. Een webwinkel wordt opgezet en geoptimaliseerd door een Javascript programmeur en deze is verantwoordelijk voor het schrijven van scripts. Als de scripts door een Javascript programmeur geschreven zijn kunnen deze in de backhand van de website worden geplaatst waardoor taken worden geautomatiseerd. Als dit niet van toepassing was zou er geen aankoop online verricht kunnen worden. Het is mogelijk om webwinkels met elkaar te vergelijken, er zijn ook steeds meer webwinkels die de voorraad weergeven omdat zij denken dat dit verantwoordelijk is voor snellere aankopen. Het aantal van online aankopen dat is verricht is bedrijven niet onopgemerkt gebleven want zo zijn er steeds meer bedrijven die een webwinkel naar wens opzetten op de consument te bereiken. Het nadeel is dat de concurrentie op online gebied groter wordt en een website niet meer vindbaar is, het aantal aankopen neemt af en dit resulteert tot een daling van de omzet. Door deze ontwikkelingen zijn er bedrijven opgezet genaamd een online marketing bureau. Dit soort bedrijven bieden aan om de verantwoordelijkheid over een website te nemen zodat deze door internetgebruikers wordt gevonden. Een online marketing bureau als www.e-conomy.nl biedt als dienst zoekmachine optimalisatie en Adwords beheer aan. Zoekmachine optimalisatie is een onbetaalde manier om de website bij een zoekopdracht een hoge positie te krijgen en Adwords beheer is een betaalde manier van advertenties in zoekmachines. Doordat het aantal webwinkels toeneemt is zoekmachine optimalisatie en Adwords beheer noodzakelijk om als website te worden gevonden.

http://www.e-conomy.nl