Hoe de kubus van Rubik blindelings

Hoe de kubus van Rubik blindelings, met snelheid of met voeten, op te lossen
Ksenia Donskaya
Er zijn docenten die leren Dota te spelen, vogels te kijken en te puzzelen. De rubriek “Ongebruikelijke docent” gaat over hen. In dit nummer vertelt Dmitry Korostelyov, een Rubiks kubusleraar, je wie leert puzzels te verzamelen en waarom.

Hoe begon je Rubik’s Cube-verhaal?
Ik werd meegesleept door de Rubiks kubus in het 5e-6e leerjaar. Beetje bij beetje leerde hij hoe hij een gewone 3 × 3-kubus moest oplossen en raakte hij geïnteresseerd in verschillende algoritmen.

Tijdens mijn studie aan de universiteit werd ik uitgenodigd om als docent in de Rubiks kubus-cirkel te werken. Ik wist toen niet echt hoe ik les moest geven, maar ik besloot het te proberen. Ik nam van bekende methoden wat ik leuk vond en voegde elementen van mezelf toe. Ik heb geprobeerd het leerproces zo eenvoudig en gemakkelijk mogelijk te maken. Een jaar later, toen mijn techniek klaar was, begon ik bijles.

Vertel ons over uw techniek.
Er zijn twee manieren om te leren hoe je de kubus kunt oplossen zonder erom te vragen: onthoud het proces of zoek uit hoe alles werkt. De tweede optie is handiger voor kinderen, maar het kost meer tijd en ze willen meestal leren hoe ze de kubus sneller kunnen oplossen.

Ik probeer onthouden en begrijpen te combineren. Bovendien verdun ik nuttige maar saaie dingen met associaties. Je kunt een verhaal vertellen om je te helpen herinneren aan de bewegingen die nodig zijn om de kubus te voltooien. Stel je bijvoorbeeld voor dat we bij een stadion zijn gekomen, de bovenkant van de kubus is het hoofd en we hebben tribunes aan de rechter- en linkerkant. Er is een lucifer, eerst staat de rechter tribune op, we kijken er verbaasd naar: het betekent dat de “kop” naar rechts gedraaid moet worden. Dan hetzelfde – met de linker tribune. Dergelijke associaties worden goed onthouden.

 

speed cube kopen

 

https://breinbrekers.be