Gezond worden op de trampoline

Nu de zomer weer begint willen kinderen ook weer graag naar buiten, en dan is het belangrijk voor de kinderen dat ze zich goed kunnen vermaken. Bij veel kinderen staat een trampoline dan ook bovenaan hun verlanglijstje. Echter moet je als ouder er wel rekening mee houden dat er verschillende soorten trampolines bestaan.

De twee bekendste soorten trampolines onder de mensen, dat zijn of de trampoline die bungee elastiekringen veren bevat, of de trampoline die metalen veren bevat. De trampoline die de bungee elastiekringen veren heeft, kan ervoor zorgen dat de persoon die aan het springen is geen last heeft van overbelasting. Deze trampoline is dus vooral beter voor de botten, gewrichten en ook tussenwervelschijven. Echter wordt de minitrampoline met de metalen veren – degene waar schokbelasting wel mogelijk is – meer verkocht, wat kan leiden tot rugklachten, of soms zelfs erger. Aangezien de metalen veren ook nog eens erg hard zijn, blijken de bungee elastiekringen ook nog eens veel veiliger te zijn. Ook brengt deze trampoline een langere afremfase met zich mee, waardoor het trampoline springen een stuk effectiever wordt. Het blijkt uit onderzoek dat trampoline springen een effectieve manier is om in beweging te kunnen komen en ook blijven. Zeker voor volwassenen heeft het trampoline springen veel voordelen, vooral wanneer je er regelmatig gebruikt van maakt. Waar de trampoline voor kinderen meer een leuk speelgoed object is, vooral om mee te spelen met kinderen uit de buurt, kan het voor volwassenen en ouderen zo veel meer betekenen. Het kan ze helpen met bewegen. Door regelmatig op de trampoline te springen zal hun spijsvertering worden verhoogd, en dat helpt met het verlies van overtollig vetweefsel. Door het springen op een trampoline springmat kun je dus gezonder worden op een leuke manier, vooral wanneer je dit drie keer per week een half uur volhoudt.

 

http://www.trampolines.nl