Smart Marketing
Image default
Bedrijven

Linkbuilding voor webshops: 4 tips

Om als kleinere webshop op te boksen tegen de grote webshop giganten, kan je wel wat hulp gebruiken. En als je geen geld hebt voor SEA, kan linkbuilding of Search Engine Optimization je zeker verder helpen. Hoe je hier aan begint? Dat leggen wij je graag uit.

 

Tip 1: zorg voor gastblogs

Binnen je niche zijn er zeker wel wat kwalitatieve blogs die een link naar je webshop willen plaatsen. Als je een korte pitch e-mail opstelt, en op Google wat rondzoekt, geraak je al veel verder. Geen tijd voor? Contacteer dan een seo linkbuilding bedrijf die de SEO uit handen neemt en voor kwalitatieve links zorgt op relevante keywords. Door hun marktkennis, SEO expertise en tracking tools kunnen zij erg efficiënt werken aan jouw positie in zoekmachines.

 

Tip 2: Reach out naar partners

Als je producten verkoopt van andere websites of leveranciers, kan een link naar jouw website ook al enorm veel helpen. Omdat zij je partners zijn, kan je makkelijk een samenwerking opstellen en prijzen afspreken. Omdat zij ook graag doorverwijzen naar de verkopers van hun producten, is het vaak een win-win situatie. Misschien wel iets om te overwegen, nietwaar?

 

Tip 3: Probeer PR linkbuilding

Binnen een linkbuilding service, bieden enkele bedrijven nu ook PR linkbuilding aan. Dit houdt in dat je relevante en erg kwalitatieve persberichten schrijft mét relevante links die dan vaak gratis worden opgenomen door kwalitatieve nieuwsdomeinen of -blogs. Dit zorgt voor erg natuurlijke en organische links die op kwalitatieve domeinen met veel traffic worden geplaatst.

 

Tip 4: Bekijk je eigen website

Vergeet ook on page SEO niet. Wanneer je websitepagina’s niet goed gelezen kunnen worden door Google, hebben erg veel linkbuilding initiatieven niet zo veel zin. Ook hiervoor kan je vaak bij een linkbuilding specialisist terecht. Zo kan je bij on page SEO werken aan de techniek (snelheid website, of sitemap), maar ook de content en autoriteit via links. Enkele zaken waar je op moet letten zijn je URL-structuur waar je zoekwoord in verwerkt is, de titel (H1) en tussentitels (H2) van je pagina en de metaomschrijving van je website.

 

Welke tips probeer jij uit?